ح.دیانتی

وبسایت شخصی ح.دیانتی

ح.دیانتی

وبسایت شخصی ح.دیانتی

۲ مطلب در تیر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

توسعه دهنده اندروید در خلال توسعه، به مراتب متعدد نیاز به اجرا، تست و خطایابی پروژه و اپلیکیشن خود دارد که هربار گرفتن خروجی .apk و انتقال و نصب آن بر روی یک دیوایس حقیقی، زمان و انرژی زیادی را می طلبد. ضمن اینکه توسعه دهنده می بایست اپلیکیشن را بر روی نسخه های مختلف اندروید تست نموده تا اطمینان پیدا کند همه مشکلات و نواقص را برطرف کرده و اپلیکیشن در اکثر نسخه های اندروید به درستی و بدون مشکل اجرا می شود. در حالت عادی باید برای هر نسخه از اندروید یک دیوایس حقیقی مجزا تهیه کنیم که هزینه زیادی در بر دارد. در مقابل، شبیه سازها بوجود آمدند که این مشکل را مرتفع می سازد.این شبیه ساز بر روی رایانه نصب شده و محیط اندروید را شبیه سازی می کند و به راحتی می توان پروژه ها و اپلیکیشن های اندرویدی را روی آنها اجرا، تست و خطایابی نمود.
Genymotion یکی از قدرتمندترین شبیه سازهای اندروید است که به توسعه دهنده امکان تست و خطایابی پروژه بر روی نسخه های مختلف اندروید را می دهد، بدون اینکه نیاز به تهیه دیوایس های حقیقی باشد. این شبیه ساز در دو حالت رایگان و تجاری (غیر رایگان) قابل استفاده است که نسخه رایگان امکانات ضروری را در اختیار ما قرار داده و لزومی به خرید لایسنس تجاری نیست.

  • ۰
  • ۰

هر دو ویندوز 10 و 8 امکان تعیین چند نوع از اتصال‌های اینترنتی را به عنوان Metered Connection به کاربر می‌دهند. با فعال بودن این قابلیت، می‌توانید مصرف داده‌های خود را در ویندوز و برخی از نرم‌افزارهای معینی که بدون درخواست از کاربر به اینترنت متصل شده و داده مصرف می‌کنند را محدود کنید. اما این قابلیت به طور رسمی برای اینترنت کابلی در دسترس نیست!