ح.دیانتی

وبسایت شخصی ح.دیانتی

ح.دیانتی

وبسایت شخصی ح.دیانتی

  • ۱
  • ۰
وبلاگ نویسی و بصورت کلی اینترنت وفعالیت در سطح وب از سمت کشور های غرب کشور وارد کشور شده اند ومانند بسیاری از پدیده های وارداتی با استقبال ایرانی ها مواجد شد البته ایرانی ها کمی تغییرات را دوست داشتند و تغییرات و سلیقه های خودشان را دراین زمینه وارد کردند به عنوان مثال معمولا وبلاگ نویسان ایرانی علاقه به استفاده از قالب های گرافیکی و پیچیده دارند درصورتی که وبلاگ های کشورهای غربی شمایل ساده تری دارد تا به اینجای کار هیچگونه مشکلی وجود ندارد و نبوغ و نوآوری خیلی هم خوب هست اما دراین مقاله قصد دارم چند اشتباه واقعا رایج در وبلاگ نویسی فارسی را عنوان کنم.



فونت درشت!
بسیاری از وبلاگنویسان فکر میکنند که نوشتن مطالب با فونت درشت توجه بازدید کننده را بیش از پیش جلب می کنند بااینکه این مسئله درمواردی درست است اما زمانی که زیاده روی بشود وتمامی مطالب وبلاگ با فونت های غیرمعمول وواقعا بزرگ نوشته بشوند غوغای عجیبی در مطالب به وجود می آید.خواندن مطالب وبلاگ با فونت درشت در وبلاگ مانند خواندن تمامی مطالب روزنامه با تیتر روزنامه می باشد.استفاده از فونت های درشت معمولا نشان از تازه کار بودن و بی تجربه بودن وبلاگ نویسان می باشد.


موزیک در وبلاگ

این مورد دیگر به تازه کار بودن مربوط نمی شود و تقریبا اکثریت وبلاگ نویسان براین اصل اعتقاد دارند که خوانندگان وبلاگشان درهنگام خواندن مطالب سایتشان ضمن آرامش و آشنایی با سلیقه وبلاگ نویس باید آهنگ مورد علاقه نویسنده را بشنوند.بنابراین یه آهنگ فوق العاده شاد را انتخاب میکنند وبا کمک بعضی دیگر از دوستان شبه برنامه نویس کاری میکنند که شخص از بدو ورود به وبلاگ محکوم به گوش دادن آهنگ مورد علاقه این اشخاص بشود البته این موسیقی ها به هرنوع موجود هست حماسی،عاشقانه،سنتی و... اما باورکنید که شنیدن آهنگی هرچند زیبا بصورت ناخواسته در ساعت دو بامداد درهنگامی که شخص در تاریکی نشسته است و به هنگام ورود به وبلاگ شما صدای بلندی از اسپیکرش به سمع اعضای خانواده می رسد این موسیقی به یقین باعث آزار می باشد در مواردی دیگر که شخص چندین صفحه را باز میکنند و هرصفحه آهنگ خودش را میزند اوضاع واقعا ناخوشایندی به وجود می آید که شخص جزبستن صفحات و ترک وبلاگ شما چاره ای ندارد.حتی درسایت های موسیقی که شخص بخاطر موسیقی می رود اجازه پخش و قطع را دارد دروبلاگ هایی که اصلابه موسیقی مربوط نمی شود شخص به دنبال مطالب است نه موسیقی!اگر اصرار زیادی برای پخش آهنگ در وبلاگ دارید میتواند کنترل مدیا پلیر در وبلاگ خود قرار بدهید تا شخص به انتخاب خودش آهنگ را پخش کند نه بصورت خودکار و بدون هیچگونه گزینه توقفی.


جاوا اسکریپت
واقعا بعضی از هموطنان وبلاگ نویسان شاهکاری هستند که استعدادشان کور شده است وقتی وارد وبلاگ می شوی پنجره ای باز می شود به من خوش آمد می گوید بعضی ابتکار بیشتری به خرج داده اند و اسم اشخاص را می پرسند و با اسم شخص پیام خوش آمد را صادر میکنند هنگا خروج هم دعای خیر و خداحافظی و.... نمایش داده می شود.درهنگام گردش هم که کل صفحه مانیتور من گلباران می شود کلی ستاره هم به دنبال نشانگر ماوس هستند و موجی از کلمات در چهار جهت اصلی نشانگر ماوس در حال حرکت هستند که خواندن مطالب خود وبلاگ نویسان را نیز سخت می کند.درابتدای مطلب اعلام نکردم شاهکارهایی هستند که محدود شده اند؟همین وبلاگ نویسان هستند.به نظرمن و اکثریت مردم این افراد خیلی کارشان درسته وکامپیوتر بلدهستند که هراسکریپتی به چشمشون میخوره را دروبلاگ خودشان کپی کرده واستفاده میکنند ولی من یا کاربر  تنها مطلبی را احتیاج داشت که زیر گل های ریخته شده دفن شده است بنابراین با پشیمانی از ورود به وبلاگ وبلاگ شما را ترک میکند.


نظر دهی بی معنا
من عاشق اینکار هستم! اینقدر که به خاطر همین کار مدتی در آسایشگاه به سر بردم! فقط کافیست یک پست در وبلاگم ثبت کنم آنوقت در بخش نظرات  هزار تا وبلاگ  که حتی مطالب آنها را  دنبال نمیکنم یک نظر می گذارم که "وبلاگ خوبی داری به ما هم سر بزن!" البته چون جدیداً این متن خیلی ضایع شده است با کمی تغییر از عباراتی مثل "با نظرت موافقم به من هم سر بزن" یا "وای! چه مطالب جالبی نوشتی، منم به روز کردم به وبلاگم بیا!" استفاده میکنم. اصولا به قول ماکیاولی هدف هر گونه ضایع بازی را توجیه میکند. از قرار صدها نفر مانند آنچه که اشاره شد معتقدند  با درج نظرات بی تاثیر و تبلیغاتی و آزار نویسندگان یا خوانندگان دیگر وبلاگها می توانند برای خود بازدید کننده کسب کنند.


توجه بیش از حد به جنس مخالف!
بایستی اعتراف کنم که با خواندن بسیاری از وبلاگها به نظر می رسد که هدف و انگیزه  نوشتن وبلاگ توسط نویسنده  و مخاطب اصلی آنها تنها یک نفر از جنس مخالف هست یا  برخی هم کمی وسعت نظر دارند و  دنیا را بزرگتر می بینند و کلاً جنس مخالف را هدف قرار می دهند و حالا با توجه به جنسیت نویسنده در حال نمایش روشنفکر بودن، با سواد بودن، دلربا بودن یا متفاوت بودن خود هستند. دوست نازنین! اگر دنبال دوست یا  همسر از این طریق هستی از نظر من  هیچ مشکلی ندارد ولی خواهشا آدرس چنین وبلاگی را هر هفته برای همه دوستانت نفرست و آنرا به عنوان وبلاگ اصلی خودت معرفی نکن!



فحاشی

بعضی ها فکر میکنن قرار است علیه هنجارهای جامعه شورش کرده و آنرا تغییر دهند و برای شروع هم از  ادب و عفت کلام شروع کرده اند و هر چی فحش  در چنته دارند ، در مطالب وبلاگ خود جای میدهند. اگر میخواهید بگویید با چیزی مخالف هستند یا از آن متنفر هستند و آنرا به خواننده هم تفهیم کنید لازم نیست از فحشهای رکیک آنهم از آن نوعش استفاده کنید در صورت استفاده از  کلمات مناسب تر نیز خوانندگان  مخالفت یا تنفر شما را درک خواهند کرد. به خاطر داشته باشید که وبلاگ شما تنها توسط دوستانتان خوانده نمی شود و ممکن است یک نوجوان یا حتی فردی از سر کنجکاوی و در گردش در لینک دیگر وبلاگها یا تصادفی به وبلاگ شما سر بزند و باور کنید در این شرایط مطالب وبلاگ شما میتواند آزار دهنده باشد و حتی ارزش نظرات  شما را نیز کم رنگ کند.وبلاگ یک گفتگوی خیابانی با چند دوست نزدیک نیست و استفاده از فحشهای رکیک نه تنها هنجاری را تغییر نمی دهند بلکه تنها چیزی را که عوض میکند نوع برداشت خوانندگان وبلاگ از شخصیت شما خواهد بود.!



بزرگترین اشتباه ، ندید گرفتن پند دیگران

باور کنید این اشتباه خیلی خیلی رایج است. هر چه بگوییم خوب نیست از فونت درشت استفاده کنید، از موسیقی کمتر استفاده کنید ، بی خیال افکتهای جاوا اسکریپت در وبلاگتان شوید و یا از نظرات  بی معنی و تبلیغاتی بپرهیزید ولی برخی گویی گوششان بدهکار نیست هر چه بگوییم آنها کار خودشان را میکنند و جالب آنکه با داشتن یک قالب سنگین صد کیلو بایتی و هزار جور افکت جاوا اسکریپتی و موسیقی آنچنانی در وبلاگ احساس حرفه ای بودن هم میکنند!



نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی