ح.دیانتی

وبسایت شخصی ح.دیانتی

ح.دیانتی

وبسایت شخصی ح.دیانتی

  • ۱
  • ۰

ومپ یا WAMP مخفف کلمات Windows ، Apache ، MySQL ، PHP و Perl می باشد و همانطور که از نامش پیداست یعنی بستری برای شما فراهم می کند که بتوانید به یکباره و بدون نیاز به انجام تنظیمات جانبی ، تمامی سرویس های ذکر شده را بر روی سیستم عامل ویندوز بصورت یکجا نصب و راه اندازی کنید .در واقع این نرم افزار یک شبیه ساز وب سرور و تمامی مخلفات لینوکسی آن در ویندوز می باشد . 


من برای تست قالب طراحی شده وردپرس به این نرم افزار احتیاج پیدا کردم اما بعداز چند بار نصب وریست کردن سیستم مشکل نشد راه حل های مختلف را رو هم تست کردم تا آخر بالاخره روش آخر جواب داد و مشکل حل شد حالا شاید مشکل شما با راه های حل های دیگر نیز حل شود بخاطرهمین هر روشی که موجود باشد را دراین مقاله گردآوری میکنم.

بصورت کلی آیکن این نرم افزاربه سه حالت (قرمز،نارنجی و سبز)درمی آید که هرکدام معنای خاصی دارد:

1- درصورتی که آیکن برنامه شما قرز می باشد برنامه بصورت کامل پیکربندی نشده وبهتر است که برنامه را دوباره نصب کرده.

2-درصورتی که آیکن برنامه سبز باشد برنامه بدون هیچ مشکلی اجرا شده و در حال انجام عمل مورد نظر می باشد.

3- درصورتی که آیکن برنامه شما به حالت نارنجی(زرد)در اومد این مقاله برای شما نوشته شده پس درادامه با ما باشید.

معمولا نارنجی شدن رنگ آیکن این برنامه بخاطر پر بودن پورت مورد استفاده از برنامه (پورت 80) می باشد که روش های مختلفی برای حل  آن وجود دارد.
 راه حل های این مشکل :

روش اول:
 گاهی اوقات فعال بودن IIS باعث بروز این مشکل می شود (این برنامه نیز از همین پورت استفاده میکند.)بنابراین شما باید آنرا غیرفعال کنید اما چطور؟
به آدرس زیر بروید
Control Panel\All Control Panel Items\Programs and Features
گزینه Turn Windows Features on or off را انتخاب کرده و کمی منتظر بمانید سپس گزینه

Internet Information Services را غیرفعال کرده برروی آیکن برنامه کلیک کرده وگزینه restart all services را انتخاب کنید.

روش دوم:

آزاد سازی پورت  از طریق firewall :

1.      وارد برنامه    Windows Firewall with Advanced Security  شوید .

2.      ابتدا باید یکInbound Roles  تعریف کنیم . بنابراین از سمت چپ گزینه Inbound Roles را کلیک و سپس از سمت راست  new Role را انتخاب میکنیم .

3.      سپس port را انتخاب میکنیم و سپس  .next

4.      سپس انتخاب specific local port و در مقابل آن عدد 80 را وارد میکنیم و next میکنیم .

5.      در این مرحله Allow the connection  را انتخاب  next میکنیم .

6.      مرحله بعد را هم next میکنیم .

7.      در قسمت name  باید port80  را وارد میکنیم  و سپس finish میکنیم.

 

حالا باید یک Outbound Roles تعریف کنیم . بنابراین از سمت چپ گزینه Outbound Role را کلیک و سپس از سمت راست  new Role را انتخاب میکنیم . تمام مراحل مانند مراحل بالاست فقط  در مرحله 5 باید block the connection را انتخاب کنیم .

 

بعد از انجام این کارهای wamp server را ری استارت  میکنیم.


روش سوم:

رای اینکه متوجه شویم چه برنامه ای پورت 80 را اشغال کرده است روی آیکون wamp server در سیستم ترای کیلیک میکنیم و روی Apache کیلیک میکنیم . درقسمت service روی test port 80 کیلیک میکنیم .

صفحه ای باز میشود و در آن مشخص میکند  که پورت توسط چه برنامه ای اشغال شده است .

اگر در مقابل server نوشته شده بود Microsoft – iis/7.5   یعنی پورت 80 توسط IIS اشغال شده است  که برای غیر فعال کردن آن برنامه cmd را اجرا میکنیم  و دستور زیر را در آن مینوسیم :

iisreset  /stop

و سپس اینتر را میزنیم . در صورتی که پیغام Successfuly را نشان داد یعنی برنامه متوقف شده است.درصورتی که به هردلیلی این عمل انجام نشد به روش دیگری IIS را غیرفعال می کنیم

برنامه Services را بازکنید که اینکار به دو طریق انجام می شود :

1-کلمه  Services را جستجو کنید و کلیک کنید.

2-ابتدا وارد Control Panel  شده سپس گزینه administrator tools را انتخاب کرده و سپس نیز گزینه Servicesرا انتخاب کنید.
حال که برنامه Services را باز کرده ایم سرویسworld wide web publishing را پیدا کرده کلیک راست کنید و سپس Stop  را انتخاب کنید و دوباره برنامه wampserver را ریستارت میکنیم . ممکن است هنوز آیکون برنامه زرد باشد و به رنگ سبز در نیامده باشد . بنابراین مجددا باید این مرحله را تکرار کنیم تا برنامه ای که این پورت را اشغال کرده است شناسایی کنیم .

مثلا اگر این مرحله را تکرار کردیم و این بار در مقابل Server نوشته شده بود Microsoft-HTTPAPI/2.0 یعنی برنامه توسط Sql Server اشغال شده است و بایدSQL Server Reporting  را غیرفعال کنیم .

این را هم نیز عنوان کنم که برای غیرفعال کردن هرسرویس تنها نیاز هست که روی اون سرویس کلیک راست کرده و گزینه Stop  را انتخاب کنیم.

دوباره برنامه WampServer را ریستارت میکنیم . اگر آیکون برنامه سبز نشده بود دوباره این مرحله را تکرار میکنیم تا تمام برنامه هایی که این پورت را اشغال کرده اند را  متوقف کنیم .

مشکل من با روش آخر حل شد ودرحال حاضر درحال استفاده هستم.درآخر روش نصب IIS را نیز هم عنوان میکنم تا دوستانی که این نرم افزار حذف کرده اند بتوانند نرم افزار را برگردانند:

1- کنترل پانل

add/remove program -2

windows component -3

4- پیدا کردن گزینه زیر

internet information services

5- قرار دادن سی دی نصب ویندوز

6- فشردن دکمه نصب

نظرات (۱۸)

  • محمد پوررستمی
  • در پناه خدا باشید. استفاده کردم و مشکل رفع شد.
    خدا خیرت دهد. مشکل به راحتی و طبق راه حل شما برطرف شد. ممنون
    پاسخ:
    ممنون.خواهش میکنم.

    ممنونم دمتون گرم

  • میلادسعادت
  • سلام خدمت دوست عزیز
    من تمامی این کارهارا انجام میدهم   اما
    وقتی لوکال هاست را اجرا میکنم و روی پروژه خودم کلیک میکنم که ورد پرسم را بیاره    ارور میده

    This webpage is not available
    پاسخ:
    به آخرین نسخه آپدیت کنید و دوباره تست کنید.
    سلام
    wamp برای من به رنگ نارنجی هست و test port 80 که میزنم میگه not actualy used
    مشکل از چی متونه باشه؟
    نرم افزار ++C هم نصبه...
    پاسخ:
    احتمال داره بخاطر بسته بودن و رزرو بودن پورت 80 تون باشه IIS نصب شده و پورت رو رزرو کرده پورت رو تغییر بدید.

    سلام خسته نباشید
    من اولxampp را نصب کردو اما به دلیل اینکه ویندوزم ۶۴بیتی بود xampp درست کار نمی کرد به همین دلیل wamp نصب کردم که فعال میشه و چراغ اون هم سبز هست.
    اما میخوام شبکه اجتماعی متن باز elgg را نصب کنم اما در مراحل اولیه نصب با ارور زیر مواجه میشم،لطفا کمکم کنید
    Internal Server Error
    The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

    یه دنیا ممنون واقعا عالی بود مشکل رفع شد واقعا ممنونم بخاطر این پست عالی
    سلام من نمیتونم در command prompt از دستور iisreset /stop استفاده کنم به من پیغام خطای is not recognize as an interدal or external command.....  میده میشه راهنمایی کنید ممنون
    واقعا عالی بود.
    خدا خیرت بده ...
    سپاس از این پست عالی تون مشکل رفع شد.
    روش سوم بود باید sql server غیر فعال شه
    عالی بود.ممنون
    مشکلم حل شد
    مسلام. میشه لطفا جواب بدین. روبری آپاچ من اصلا گزینه serviceوجود نداره. چکار کنم؟؟ برای من هم نارنجی رنگه چکار کنم سبز رنگ شه. تمام راها رو امتحان کردم..... ممنونم ا
    دمت گرم حل شد.
    برای من هم مشکل از SQL بود و جلوی server Microsoft-HTTPAPI/2.0 این رو می نوشت. مرسی از راهنمایی خوبتون
    ای بابا مال ما که درست نشد که اه

    سلام من وقتی برنامه ومپ رو اجرا میکنم یه ارور میده 

    اون ارور هم اسمش هست:httpd.exe -system eror

    اگ لازم میدونید متن پایینشم براتون بفرستم فقط اگ میشه بگید مشکل از چیست؟ 

    با تشکر

    سلام من ومپم سبزه اما می نویسه wampserver offline و پرت 80هم توسط خود برنامه اشغاله چه کار کنم!؟

    سلام عالی بود خدا خیرتون بده من چند وقته که مشکل داشت ومپ ولی الان درست شد خدا خیرتون بده ان شاءالله .

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی